21 listopada 2019 Udostępnij

Promocja e-sklepu z branży zoologicznej - jak skutecznie pozyskać klientów?

Dane statystyczne dowodzą, że ponad połowa Polaków ma w domu przynajmniej jedno zwierzę. Dla właściciela sklepu online z branży zoologicznej oznacza to niezwykle obszerny target. Praktyka pokazuje jednak, że nawet najlepszy asortyment nie pomoże w dotarciu do odbiorcy, jeżeli strona pozostaje anonimowym miejscem, pogrzebanym w czeluściach sieci. Aby dotrzeć do odbiorcy, potrzebna jest skuteczna promocja e-sklepu z branży zoologicznej. 

Należy zaznaczyć, że internetowymi zakupami artykułów dla pupili, najbardziej zainteresowani są mieszkańcy miast. To ważna informacja, która pozwala na skuteczne dostosowanie strategii. Zasada jest prosta - klient musi usłyszeć o sklepie, odwiedzić go i zostać tam na dłużej. Jak osiągnąć ten cel?

Promocja e-sklepu z branży zoologicznej - SEO i content marketing

Podstawą jest pewna i silna pozycja w TOP 10 wyników wyszukiwania. Aby móc zająć wysoką pozycję, niezbędne są skuteczne działania SEO.

W pierwszej kolejności, należy zadbać o opisy. Największym błędem jest powielanie treści, dostarczanych przez producentów asortymentu. Pamiętaj, Google bardzo nie lubi kopii. Ważne jest umiejętne wykorzystanie słów kluczowych - należy je implementować w tytułach i w opisach. 

Trendy w branży zoologicznej nie zmieniają się tak często, jak choćby w modowej, dlatego wiele osób zapomina o ich aktualizacji. Wykorzystaj to. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają śledzić trendy w obszarze fraz kluczowych. Warto więc używać ich regularnie. 

Kolejna rzecz to zdjęcia. Wiele osób skupia się na ich jakości, zapominając o parametrach. Atrybut ALT, tytuł, adres URL, nazwa pliku - to wszystko ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Zadbaj o odpowiednią kompresję plików. Duży rozmiar przekłada się na długi czas wczytywania strony, a to nie zachęca do pozostania w sklepie.

Większość właścicieli zwierzaków to pasjonaci, którzy każdą wolną chwilę poświęcają swojemu hobby. Wykorzystaj zainteresowania klientów do swoich celów. Blog z praktycznymi poradami i z opisami ras przyciągnie kolejne osoby do twojego sklepu i pomoże w pozycjonowaniu. Nie zapominaj o umiejętnym stosowaniu fraz kluczowych i o unikalności oraz właściwej konstrukcji tekstu?

Promocja e-sklepu z branży zoologicznej - czy warto stawiać na influencerów?

Działania promocyjne nie mogą jednak ograniczać się wyłącznie do SEO. Nie można zapominać, że ludzie chętniej kupują polecane produkty i częściej odwiedzają polecane miejsca. W tym kontekście, współpraca z influencerami jest niezwykle istotna.

Może się wydawać, że branża zoologiczna nie nadaje się do promowania jej w ten sposób. Nic bardziej mylnego. Jak zostało już wspomniane, właściciele zwierząt to hobbyści-pasjonaci, którzy poświęcają wiele czasu na wyszukiwanie informacji na tematy związane ze swoimi pupilami. Ich naturalnym środowiskiem online są grupy dyskusyjne, grupy w mediach społecznościowych i kanały YouTube, poruszające tematykę zoologiczną. warto więc wykorzystać to, by wypromować swój sklep. Polecenia mają wielką moc sprawczą, a jeżeli dodamy do tego fakt, że w omawianym segmencie rynku nie jest to często wykorzystywane narzędzie, może się okazać, że przyniosą nam wiele korzyści.  

Redakcja ZOO Portal