30 lipca 2021 Udostępnij

JAK WYPOZYCJONOWAĆ INTERNETOWY SKLEP ZOOLOGICZNY? WSKAZÓWKI

Osiąganie odpowiednich wyników w wyszukiwarkach to duża część sukcesu sklepu internetowego. Jak dobrze wypozycjonować sklep zoologiczny? W poniższym tekście znajdziesz najważniejsze wskazówki. Sprawdź, w jaki sposób zdobyć klientów i dlaczego SEO odgrywa tak ważną rolę w tym procesie. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na osiąganiu satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Żeby przyciągnąć do siebie więcej klientów, musisz pokonać konkurencję - przede wszystkim będąc widocznym w wyszukiwarkach. Możliwości jest kilka. Jedną z nich jest samodzielne zgłębienie wiedzy na ten temat. Jeżeli nie posiadasz odpowiednich kompetencji, pozostaw działania z zakresu pozycjonowania specjaliście. Możesz jednorazowo zlecić pracę pozycjonerowi lub podjąć stałą współpracę z ekspertem - wówczas zamieść ofertę pracy w SEO na portalu z ogłoszeniami. 

Jak dobrze wypozycjonować sklep zoologiczny?

SEO to nie tylko słowa kluczowe (do czego niebawem przejdziemy) - to również inne ważne działania. Od czego zacząć?

Przede wszystkim pamiętaj o wyborze odpowiedniej platformy, na której uruchomisz sklep zoologiczny, by uniknąć ewentualnych przyszłych problemów. Znaczenie ma również struktura stworzonych w sklepie internetowym kategorii czy stron produktowych, posiadanie certyfikatu SSL oraz ogólna optymalizacja sklepu - zadbaj o to, by strona szybko się ładowała, np. zmniejszając rozmiar zdjęć. 

Skoro sprawy techniczne masz już za sobą, skup się na zawartości strony, która powinna być odpowiednio przemyślana. Jak wypozycjonować internetowy sklep zoologiczny? Przede wszystkim wybierz odpowiednie słowa kluczowe. Jest to zajęcie czaso- i pracochłonne, ale zdecydowanie warte wysiłku. Skorzystaj z dostępnych narzędzi, np. Planera słów kluczowych Google Ads, Ahrefs, Keyword Tool czy Senuto. Frazy dodaj do opisów kategorii oraz produktów; pamiętaj, by brzmiały one naturalnie. 

Zgłębiając wiedzę o tym, jak dobrze wypozycjonować sklep zoologiczny, powinieneś również pamiętać o tworzeniu unikatowych treści. Nigdy nie kopiuj opisów ani ich fragmentów. Dzięki dobrze napisanym, oryginalnym tekstom zapewnisz sobie wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Poza opisami kategorii, podkategorii czy produktów pomogą Ci w tym również zdjęcia oraz tzw. alty, czyli tekstowe opisy tego, co się na nich znajduje, z wykorzystaniem słów kluczowych. Zadbaj także o dobre meta tagi. 

W pozycjonowaniu sklepu internetowego pomogą ciekawe treści

Przepis na sukces nie zawsze jest oczywisty. W celu dobrego wypozycjonowania sklepu zoologicznego warto zastanowić się nad pisaniem bloga, który może zainteresować Twoich potencjalnych klientów. Najlepiej skupić się na tym, co interesuje internautów (możesz sprawdzić, jakie pytania zadają, np. wykorzystując popularne narzędzie Answer The Public). 

Klienci pytają o wybór rodzaju obroży dla psa? Napisz o tym artykuł, używając słów kluczowych oraz zamieszczając linki do opisywanych produktów.

Nie bój się linkowania wewnętrznego, np. do kategorii lub konkretnych produktów, oraz zewnętrznego. Zdobywaj odnośniki do stron, które są tematycznie związane z Twoją, czyli np. zawierające informacje o zwierzętach i opiece nad nimi. 

Na czym polega praca w SEO?

Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy na temat pozycjonowania sklepu internetowego, możesz zlecić to specjaliście. Rola eksperta w budowaniu marki jest nieoceniona. Praca w SEO jest innymi słowy pracą w marketingu internetowym. Osoba zajmująca stanowisko pozycjonera zajmuje się - jak wskazuje nazwa profesji - pozycjonowaniem sklepów internetowych oraz stron internetowych. Dzięki dokonywanym optymalizacjom mają one szanse na wysokie pozycje w wyszukiwarkach. 

Pozycjoner jest specjalistą, który stale się rozwija, a swoją pracę dostosowuje do algorytmów, które ulegają częstym zmianom. Przeważnie jest pracownikiem etatowym lub prowadzi własną działalność gospodarczą. W tym drugim przypadku osoba pracująca w SEO bazuje na zleceniach pozyskiwanych od kolejnych klientów. Bardzo często to właśnie pozycjoner (lub cała grupa pozycjonerów) odpowiada za sukces stron oraz sklepów internetowych.

 

Artykuł partnera

Redakcja ZOO Portal